Skip to main content

CERITA LAWAK YANG BUAT SAYA BERFIKIR ...

Bismillahirrahmannirrahim...

....بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani....

Assalamualaikum W.R.T Sahabat...







CERITA LAWAK YANG BUAT SAYA BERFIKIR  ...



   Hmmmnnn... dah dekat pukul 12 malam, rasanya hari ni saja saya dah post 4 catatan dan tak pula rasa bosan mahupun mengantuk. Alang-alang dah menulis tak boleh nak tinggal setengah jalan sebab menulis ni ada Aura ( Ohhh... kau cakap tentang air Aura ke? aku dah guna bagus jugak air tu... Kata Si PANJANG ) tersendiri. Begitu juga bagi yang suka membaca, menunggang kuda, menarik tali rafia mahupun memecut KERETA CONTROL F1 JENAMA BOBOYA ADUDUYA. Semuanya ada Aura tersendiri yang membuatkan penggemarnya ( Aku gemarkan SUSU TIN cap DAIRY MILK disukai ramai lemak berkrim ) tak bosan dan mahupun membosankan diri sendiri.




     Pernahlah sekali saya menonton Talivisyen ( Bukanlah... kau eja pun tak betul, mari aku ajarkan. TALI BESEN ejaannya... Kata Si PANJANG ) dan akibat bosan yang teramat Hyper sangat, Remote control di tangan tak habis-habis di tekan... sampailah sebuah siaran iaitu saluran KBS World yang banyak dimuatkan program-program rancangan dari Korea ( Kau ni tak habis-habis dengan cerita Korea, sebab kau lah aku pun kena virus Korea jugak ) yang agak bosan bagi saya pada mulanya. Time tu rancangan yang bertajuk GAG CONCERT. Rancangan ni menghimpunkan pelawak-pelawak negara mereka yang membuat lawak dengan penuh kelawakan sehingga temu lawak menjadi muak untuk para pemakan GENUAK ( Genuak kalau cicah cili padi tumbuk... PERGHHH!!! Kata Si PANJANG ) yang mana korang boleh search dengan MR Google kalau korang tak kenal dengan ulam-ulaman ini.


   Dalam satu sketsa rancangan ni, diorang tonjolkan sebuah dunia di mana dunia tersebut berhadapan dengan krisis makanan yang amat teruk. Hanya orang atau individu yang OVERWEIGHT atau sangat besar saja yang dihormati dan berkuasa dalam dunia tersebut. Al-Kisah, Ketua Putih berjumpa dengan Ketua Hitam. Kedua-duanya berbadan besar.... CUKUP BESAR.... So, si Putih ni berbanggalah sebab dia dapat jadi ketua Negaranya ( ni mesti MAK DATUK BESARNYA BADAN.... Kata Si PANJANG ).  si Hitam ni pula datang nak mencabar Kredibiliti waimaz KeCHUBBYan si Putih ni dan sekaligus merampas takhta Si BESAR ( Ada pulak takhta OVERWEIGHT yer... ) negara.... Berlakulah dialog berikut;


     Putih BESAR: Apa yang kau mahu, kau tak cukup BESAR untuk mencabar aku. Pegi balik makan banyak-banyak baru aku tau... ( Stail AHMAD NISFU ni... Kata Si PANJANG )


    Hitam BESAR: Hahahahahahahahaha.... ( Hey, berapa banyak gelak haa.... Kata Si PANJANG ) aku dengar baru-baru ni kau makan mee segara 3 bungkus ya.. Hebat sungguh kau...

     Putih BESAR: Hahahahahahahahaha..... (Apasal gelak korang sama hah?... Kata Si PANJANG ) kau kalau datang semata-mata nak puji aku tak payahlah... aku tahu niat kau...

    Hitam BESAR: Nampak sangat kau dah kurus.... ( Muka Putih BESAR pucat dek terkejut ) dah jadi adat bagi ketua yang BESAR untuk tambah nasik dalam Mee Segera... tapi kau makan MEE SEGERA SEMATA-MATA! 

      Putih BESAR: Mana ada, aku tak pernah kuruslah.... buktinya LEMAK BAWAH DAGU aku lagi banyak dari kau punya dagu... ( si Hitam terkejut melihat ketulan membeku yang lembut ibarat kusyen BerBULU )

     Hitam BESAR: Ya... ya... kau menang, memang besar, memang besar.... 


    Sememangnya lawak diorang ni agak mencabar bagi orang yang baru sahaja terlibat dengan dunia  keKOREAan ( Bila? Bila? bila KE KOREA KE KITA nak main?  hehehe... kantoi minat kat WAK DOYOK...) ni nak faham... tapi lawak diorang membuatkan saya berfikir tentang perkara atau situasi di atas.... ( Dah... kalau tak lawak atau tak cukup lawak suruh aja Datuk Jalaludin Hasan yang SENTIASI bagi 4 atau 5 bintang dekat NAB*L yang entah apa-apa lawaknya dalam MAHARAJA LEWAK MEGA buat lawak kat korang )... anyways again.. relaks my friend, memang tak salah kalau nak melawak sikit-sikit ni... tapi lawak yang bermanfaat dan bagi ikthibar saya utamakan... ( Kau kalau bab BEDA'AH memang nombor 1 kan... kan... kan... )... so A LWAYS BE HAPPY AND ALWAYS FACE TOMORROW BETTER THAN TODAY OR YESTERDAY....Si PANJANG Cakap dah lewat ni.... pukul 1 pagi nanti nak jumpa dengan  SI ROS ANAK PENDEKAR MUSTAR KAMPUNG PINANG DUA BATANG.....


SEKIAN.... (  TRIPLE FUUUHHH.... SAMPAI PUN RAMLEE, KAMPUNG MANA? KAMPUNG SANA? SANA LAUT! BODOH! )















Comments

Popular posts from this blog

Contoh Kerja Kursus Kesusteraan Melayu Komunikatif Penggal 3

Menjelang Penggal 3 buat pelajar STPM setiap tahun, antara kerja kursus yang paling mudah tetapi sukar difahami pelajar bagaimana cara untuk membuat persembahan multimedia yang baik. Jadi Si Pendek akan berkongsi sedikit mengenai kerja kursus ini. MULTIMEDIA DALAM KESUSTERAAN MELAYU KOMUNIKATIF HASIL PEMBELAJARAN  Pelajar seharusnya dapat: 1. Menjelaskan konsep,fungsi dan ciri-ciri multimedia dalam sastera. 2. Menghuraikan kelebihan atau kepentingan bahan kesusasteraan yang dimultimediakan.     Contoh Persembahan Multimedia menggunakan Powerpoint Ini ialah hasil terbaik pelajar STPM 2014 jadi gunakan sebagai panduan dalam menghasilkan multimedia anda. http://www.mediafire.com/download/4px7ts59th6b19h/

KORANG NAK TAHU CARA SKOR "A" SEJARAH DALAM STPM, SPM ATAUPUN YANG SEANTERO DENGANNYA...

Bismillahirrahmannirrahim... ....بسم الله الرحمن الرحيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani.... Assalamualaikum W.R.T Sahabat... KORANG NAK TAHU CARA SKOR "A" SEJARAH DALAM STPM, SPM ATAUPUN YANG SEANTERO DENGANNYA...  Sebelum ni saya dah ceritakan mengenai sebab dan penyebab saya menulis blog ni dan yang seangkatan dengannya. Salah satu sebab yang saya utarakan ( Si PANJANG tanya, sebab apa tak ditimurkan ker? dibaratkan ker tapi diutarakan... ada sesiapa yang boleh jawab?) termasuklah nak berkongsi tips untuk belajar.  Okeylah, sedikit kisah tentang peribadi ( Profile bak Kata Si PANJANG versi Orang Putih ) saya. Saya bukanlah budak yang terpandai atau terbijak (Mahupun yang terkacak... ) ketika menuntut di Sekolah dahulu. Ponteng sekolah macam orang lain juga, malas turun kantin waktu rehat macam orang lain juga, PANJANG KATA " I'm not different from others, but i'm different from someone " ( Ni pun Si PANJANG versi

TIPS NAK LULUS MUET SPEAKING TEST!

Assalamualaikum, baru-baru ni Khaiz ada post entry pasal MUET, boleh tengok di  SINI . Adalah seorang hamba Allah yang cantik comel kiut miut bertanya tentang tips tambahan untuk Speaking Test. Oklah Cik Adik RA IHANAH oiii, Khaiz akan jawab soalan bernas tu... untuk pengetahuan korang, MUET exam ni ada 4 Part.. Speak, Read,Listen dan Write. Test pertama MUET selalunya mestilah bahagian SPEAKING. So, How to pass this test? SPEAKING TEST: Speaking test ada dua part, first ialah Individual Task ( TASK A ). Examiner akan bagi soalan dan korang akan jawab sorang2 tanpa ada gangguan orang lain... ( OF COZ DALAM BI KAN.... ) Untuk task A: untuk kita faham lagi cara test ni dilakukan, posisi calon dan pemeriksa ialah seperti ini,