Skip to main content

4 Episod Running Man Yang Amat Dinanti-nantikan

Balik rumah tengok tv,
jangan lupa buat cv,
Asyik layan cerita korea,
Sambil makan kuih keria

Assalamualaikum w.r.b

Sememangnya ramai peminat rancangan realiti urbanisasi sensasi korea iaitu RUNNING MAN ( Si PANJANG kata; Aku antara peminat nombor satu korang!!!! ). Tapilah kan... mesti ada peminat yang nakkan episod yang lagi best dan mantop dari sekarang. So, berdasarkan tema yang dicadangkan disini. Rasanya episod yang mana korang jangka akan meletup dalam kalangan RUNNER ( Gelaran @ Nickname Peminat RM ) semua?

1. ENGLISH SPEAKER EPISODE ( GUEST ; AILEE, ELI, JACKSON, AMBER )

Keempat-empat tetamu ni bukan saja penutur English yang sangat petah, tapi diorang juga sangat sporting dan comel. Kalau gabungkan diorang berempat dengan Kwangsoo dan HaHa yang English entahpapentah memang super lawak lah... Saya dah boleh bayangkan Si PANJANG Kwangsoo ( Kawan aku tuh... ; Kata Si PANJANG ) dengan English dia yang paling basic sekali tu... " I LOVE HONGKONG, I LOVE TAIWAN...." Jangan sampai korang gelak sampai tercabut gigi sudah...

2. BEST IDOL LEADER BATTLE ( ONEW, YONG GUK, C.A.P, JONG HOON, ZICO, N, JR )

Kalau korang survey IG dan Tweet kumpulan Idol K-POP semuanya claim yang diorang ni kumpulan terhebat dalam industri K-POP, daripada dibiarkan berterusan persoalan ni, apa kata diadakan episod Ketua Kumpulan team dengan ahli RM dalam merebut Ketua Idol Terbaik... kan seronok tu...

3. GRADE A DRAMA ACTOR BATTLE ( JANG GEUN SUK, LEE MINHO )

Arghhh!!! Hiarrrhhh!!! MINHO!!! GEUN SUK!!!, tak payah cakap banyak-banyak.. memang meletuplah episod ni kalau ada kan RUNNER-RUNNER ( Especially girls...) kan...kan... kan... 2 Nama Besar dalam satu EPISOD! DAEBAK!

4. RUNNER FANS DREAM EPISODE ( FAN WITH SIMILAR FACE OF THE MEMBERS )

Ha... kalaulah korang rasa korang ada iras-iras ngan Member-member RM, cubalah try kalau-kalau boleh join diorang Filming. Tapi kalau tak ikut iras-iras, korang nak join ngan member RM yang  mana? Saya mestilah SPARTA!!!

SKANG KORANG PILIHLAH CEPAT... MANA TAHU BOLEH JADI HIT LAK EPISOD NI...!!!

Contribute to RM Muhan....




Comments

Popular posts from this blog

Rentetan Sejarah Asal Usul Toukatsu Series

Kemungkinan readers SiPanjangKata ni dah boleh agak yang sebenarnya Khaiz dan Members sebenarnya peminat tegar Toukatsu Super Series.  Apa benda tu Toukatsu Super Series? singkatan mudah untuk ayat atas ni ialah TKS ye pas ni Khaiz tulis. TKS ni merupakan siri TV pahlawan magik dengan identiti bertopeng atau dipanggil Kamen dan selalunya setiap siri ada tema dan plot cerita yang menarik.  TKS memang sangat banyak siri TV yang dikeluarkan dan setiap siri mempunyai pelbagai target penonton sendiri. Ada yang di rated R, PG13,Kids dan juga SR. Khaiz citer panjang-panjang (pendekkan la Khaiz pening orang baca oi) sebenarnya TKS ni ialah Kamen Rider, Super Sentai atau generasi Boomerz semua panggil Masked Rider dan Power Ranger.  Ha, legenda Kuuga, 555, Ryuki untuk KR Series sapa yang tak pernah dengar.... Peminat siri SS pasti ingat Morphin Ranger, Dino Ranger ataupun Time Ranger. Pergh, waktu Khaiz kecik-kecik dulu Khaiz paling frust menonggeng pasal tak dapat ten...

Madeena Skincare by Helenz Signature Menyempurnakan Kejelitaanmu

Anda ingin kelihatan lebih anggun bergaya di Aidil Fitri ini? Malu dengan masalah jerawat anda? Anda mempunyai kulit muka kusam? Jika anda ada masalah itu jangan pergi dari sini .   Jawapan ada di sini!! Lihat apa yang terjadi pada kulit muka mereka ini. Semakin bersinar dan berseri. Testimoni Madeena Skincare by Helenz Signature Madeena Skincare by Helenz Signature Logo Helenz Signature Memperkenalkan Madeena Skincare by Helenz Signature. Produk yang disahkan Halal, mendapat jaminan KKM dan juga diformulasikan dengan teknologi terkini dengan menggunakan bahan semulajadi.

TIPS NAK LULUS MUET SPEAKING TEST!

Assalamualaikum, baru-baru ni Khaiz ada post entry pasal MUET, boleh tengok di  SINI . Adalah seorang hamba Allah yang cantik comel kiut miut bertanya tentang tips tambahan untuk Speaking Test. Oklah Cik Adik RA IHANAH oiii, Khaiz akan jawab soalan bernas tu... untuk pengetahuan korang, MUET exam ni ada 4 Part.. Speak, Read,Listen dan Write. Test pertama MUET selalunya mestilah bahagian SPEAKING. So, How to pass this test? SPEAKING TEST: Speaking test ada dua part, first ialah Individual Task ( TASK A ). Examiner akan bagi soalan dan korang akan jawab sorang2 tanpa ada gangguan orang lain... ( OF COZ DALAM BI KAN.... ) Untuk task A: untuk kita faham lagi cara test ni dilakukan, posisi calon dan pemeriksa ialah seperti ini,